Tick Tack Toe 1.35

Autor programu:
Pavel Plíva, Pavero Software

Datum vytvoření:
červenec 2001 - únor 2004

Forma licence:
Freeware

Operační systém:
Windows 95/98/ME/2000/XP

Kontakt:
pavero@post.cz
http://pavero.wz.cz


Historie této hry

Hra původně vznikla při ústí řeky Hwang Ho v Číně. Byla vymyšlena ve dvacátém století před naším letopočtem, což znamená, že je přes 4000 let stará. Také je překvapivé, že archeologové prokázali, že hra vznikla taktéž v antickém Řecku a předkolumbovské Americe, a to zcela nezávisle na své čínské předloze.

 Zpočátku byla hra přenesena do Japonska čínskými emigranty někdy kolem roku 270 před naším letopočtem, kde se velice rychle rozšířila pod názvem "KAKUGO", což v japonštině znamená pět kroků. Historické prameny uvádějí, že na přelomu 17. a 18. století tuto hru hráli téměř všichni, včetně starých lidí a dětí. Vlastně se na tom nic nezměnilo ani v dnešní době. Existuje poměrně velké množství názvů, kterými byla pojmenována. V japonštině je to například "GOREN" (pět v řadě), "GOSEKI" (pět kamenů), "GOMOKUNARABE" (pět bodů v řadě) nebo zkráceně "GOMOKU". V angličtině je hra známa pod názvy "Tick Tack Toe", "Noughts and Crosses" či "Five-in-a-row" a konečně v češtině se uchytil název Piškvorky. Rovněž existuje sportovní varianta této hry, které se říká "Renju", v níž platí jistá omezení pro hráče, který začíná.


Jak se to hraje?

K vítězství ve hře vám stačí umístit pět znaků (koleček nebo křížků) v řadě, a to v libovolném směru.


Jak přidat nový jazyk?

Všechny texty, které aplikace obsahuje, najdete v souboru Language.ini. Pokud chcete přidat nový jazyk, zkopírujte sekci English na konec tohoto souboru a změňte její jméno (např. na Deutch). Potom přeložte pravou část jednotlivých řádků (tu, která se nachází za rovnítkem). Nakonec ještě přidejte jméno nového jazyka do sekce Languages a v sekci Language přiřaďte proměnné Current číslo jazyka. Výsledek by měl být následující:

[Language]
Current=3

[Languages]
1=English
2=Česky
3=Deutch

....

[Deutch]
Proměnná1=Překládaný text
....
ProměnnáX=Překládaný text


Datum poslední aktualizace: 22. 2. 2004